Peg-wheelie: Közepes tembóban gurulj, és állj rá a két hátsó kilépőre! A jobb lábadat emeld föl a pegről lendítsd hátra és ezzel egyídőben rántsd fel a kormányt. Talán maga a beszállás nehezebb lesz mint a gurulás, de egy kis idő mulva ráérzel. Később Peg-wheelie-ben gurulva lehet egy fél-, vagy egész kp-t (körmánypörgetést) csinálni, vagy keresztlábazni, meg sok minden mást...
Fire-hydrant: Közepes tempóban gurulj, a jobb lábaddal állj rá a bal hátsó pegre a ballal pedig a bal elsőre! Fordulj ki jobbra, úgy, hogy a súlyod a bal lábadra nehezedjen és könnyitésnek használhatsz féket is. Ha kifordultál, akkor a jobb lábaddal kezdd el hajtani a kereket, de ne kapkodj! Ha már tudsz valamennyit hajtani, akkor próbálkozz köríven menni, méghozzá úgy, hogy a kormány egy kicsit jobbra legyen fordítva. A kiszállásnál csrélj lábat, azaz amelyik lábad a pegen volt azt emeld föl (ugrás) és helyette a másikkal ugorj a pegre (ugyanarra)! Most a levegőben lévő lábaddal állj a hátsó pegre (ugyanaz az oldal). A jobb kezeddel engedd el a kormányt és fogj át a bal kezed helyére (bal kézzel engedd el)! Bal kézzel fogd meg a kormány másik végét és a jobb lábaddal állj a pedálra!
Fire Hydrant
Normál tempó melett tedd a bal lábadat a bal első kilépőre, a jobb lábadat pedig hátra. Egy gyors kormányfordítással, lehetőleg fék nélkül fordíts 180 fokot a kormányon. Így a biciklid szemben van neked és hátrafelé haladsz, azaz haladnál, mivel most a kormány segítségével emelj egy kicsit a bringa hátulján és egy kicsi jobbra dőléssel hozd magad felé a vázat, majd lépj a vázra az üléscső mellett. Most húzd meg a hátsó féket és emeld meg a bmx elejét, közben fordítsd teljesen egyenesbe a kormányt, lépj a pedálokra és haladj tovább. Állj szembe a biciklivel, fordítsd ki a kormányt a bal kezeddel a kormányt, a jobbal pedig az űlést fogd meg és emeld meg a bringa hátulját. A bal lábadat tedd a neked baloldali pegre, a jobbal lökd el magad a földtől, és egyensúlyozz!
Funky-Chiken:
Áljj szembe a biciklivel, fordítsd ki a kormányt és úgy fogd a bringát mint a Steamrollernél, csak ne állj még rá a bal lábaddal a a pegre, hanem emeld kicsit magasabbra a bringa hátulját és a jobb lábaddal lápj át a kormány másik oldalára! Kicsit fordítsd jobbra a kormányt és tedd rá a lábadat a kerékre (első). Most már kezded érteni hogy lesz a trükk? Tehát helyezd a súlyodat a jobb lábadra és lépjföl a bal pegre a ballábaddal! Ahogy folléptél már indulhat is a Funky Csirke! Ha jól csinálod, akkor körbe körebe fogsz menni! Ha már sokáig tudod hajtani, akkor megpróbálhatod elengedni a bal kezeddel a kormányt, amit így a bal lábaddal fogsz támasztani! Ha már ez is megy akkor mepróbálhatsz átfoni másik kézre, azaz a (szabad) bal kezeddel megfogod az űlést és kész is a keresztkéz Funky! Sok sikert!
McCircle: Gurulj úgy mint a Fire-hydrant-nél és úgy is fordulj ki, csak ahogy kifordultál emelf meg a keró hátulját és kicsit dőlj be (belső ív felé - azaz balra) ha jól csinálod, akkor körbe indulsz el és egyre kisebb lesz a kör. Innentől csak hajtani kell és akkor körbe-körbe fogsz menni. Igazából addig kell legelább gyaksizni, amíg szinte egy helyben nem forogsz, vagy legelább is minél kissebb kört ír le a földön az első kereked. Ha jól begyaksizod akkor ez egy szép forgás lesz ami fontos alap lesz később! A kiszállás legegyszerűbb módja, ha leteszed a hátsót és visszamászol (úgy mint a Fire-hydrant-nál már megtanultad [ugye megtanultad?!!!]) Sok sikert!
Hang 5: Ez egy szép gurulós trükk, ami később sok trükknél segítségedre lesz. Közepesnél kicsit gyorsabb tempóban gurulj, és úgy állj, hogy a bal lábad a bal első pegen, a jobb pedig a jobb hátsón legyen. Egy nagy ledülettel áthelyezed a testsúlyodat a bal lábadra, előredőlsz, és felemeled a bicó hátulját (a kormányt előre nyomod, miközben a bal lábaddal a peget visszafelé feszíted). A gurulás úgy a jó, hogy az űlés a "seggedben" van, vagyis mintha ülnél rajta, csak nincs rajta testsúly. És miközben a jobb lábad segítségével egyensúlyozol, az űlés végig legyen a két lébad közt! Kiszállás egyszerűen csak úgy, hogy hátra engeded a testsúlyt, és lelépsz a jobb lábaddal a jobb oldali pedálra. Sok sikert!
Megaspin:
Ehhez a trükkhöz nem árt, ha tudod a peg-wheelie -t is, mert úgy (szerintem) könnyebb lesz. Szal úgy gurulsz mint a pegwheelieben és a jobb lábadat előre "lógatod" és onnan lendíted köríven hátra és közben a kormányt felemeled. Ha jól csinálod, akkor körbe (jobbra) kell hogy elinduljon a bicó, persze hátsó keréken. Ne menj körbe-körbe, hanem rögtön fékezd le a jobb lábaddal a hátsót és kezd el hajtani. Hajtás közben a kormányt fordítsd jobbra és nyújtsd ki a kezed. Ha jól állsz és befelé dőlsz, akkor forogni fogsz. A kiszállás egyszerű, csak abbahagyod a hajtást, és a jobb lábaddal rálépsz a jobb oldali pedálra. Sok sikert!
decade
1. Lassú tempóval gurulunk a bal hátsó kilépőn állva. 2. Megemeljük a bicikli elejét, ezalatt a bal lábunkkal egyensúlyba tartjuk a kerékpárt. 3. Amikor az első kerék eléri a hátraesés megelőző holtpontot, egy határozott és erős hátsó fék behúzással megállítjuk a gurulást. Ezzel egyidőben a bicikli fölé irányítva lendítjük a bal lábunkat. Abban a pillanatban amikor a bal láb közelít a bicikli legmagasabb pontjához a jobb lábunkról elrugaszkodva egy íves mozdulattal átlendülünk a másik oldalra(a hátsó féket eközben folyamatosan behúzva tartjuk). 4. A holtponton átlendülve a beérkezés pontosságára figyelünk, ahol elősször a bal lábbal kell a felső vázcsőre lépnünk, majd ezt követően a jobb lábbal a pedálra érkezünk. 5. Miután mindkét kerék stabilan a földön van, kiengedjük a hátsó féket és tovább haladunk.
Jótanácsok: Ügyeljünk a fékek kifogástalan állapotára! Ne gondold meg magad az elrugaszkodást követően! Figyelj a folyamatos mozgásra
funky hicken
1. Kiindulási helyzet: A kormányt fordítsd be és állj szembe a biciklivel. Jobb kézzel fogd meg az ülés végét, ballal húzd be az első féket és emeld fel a bringa hátulját! 2. A jobb lábad emeld át a kormányon, majd lépj talpaddal átlósan a gumira, az első fék elé! 3. Az első féket behúzva nehézkedj rá a gumin levő lábodra, majd a bal láboddal lépj rá a bal első kilépőre és helyezd a bal lábadra a súlypontodat! 4. Ha ráléptél, azonnal engedd ki a féket, a jobb lábadddal kicsiket és egyenletesen hajtva próbáld meg jobbra lehetőleg körbe hajtani. Ez a kezdetekben persze nem lesz egyszerű, hiszen meg kell szoknod azt, hogy ha túl nagyot hajtasz rá a talpaddal nagyon óvatosan le kell fékezned a kereket. Előfordulhat, hogy 'kihajtod' magad alól a kereket. Ez a probléma megszűnik amint megtanulod egyenletesen, kontrolálva és szükség esetén talpaddal fékezgetve hajtani a funky chickent. A bicikli hátulját ne teljesen egyenesen tartsd magad előtt, hanem kissé told el balra a jobb kezeddel! Ha már nagyon jól megy a hajtás, megpróbálhatod elengedni balkézzel a kormányt, de ehhez be kell támasztanod a kormányt a bal lábaddal. 5. Ha úgy gondolod, hogy már eleget hajtottál, az első fék behúzásával és a bal lábad talajra tételével befejezheted a hajtást.
caboose
Lassú tempóban haladva állj fel a két hátsó kilépőre, s tedd rá a kezed mindkét fékkarra. Húzd be az első féket, hogy a bicaj hátulja kissé felemelkedjen, majd a hátsó féket behúzva használd fel a lendületedet arra, hogy a hátsó kerékre visszaérkezve felhúzd a bicikli elejét. Miközben az eleje emelkedik, a hátsó féket húzó kezeddel fordíts egy fél fordulatot a kormányon, a bal kezeddel pedig engedd el a kormányt és fogd meg az első peget, vagy a villa szárát. Mindezzel egyidőben a jobb lábaddal kerüld ki a hátsó kereket, s próbálj rálépni a gumira a talpaddal, hogy ne kelljen húzni már a féket. A bal kezedből vedd át a peget, vagy a villa szárát a jobba és kiegyenesedve kezdd el körbe-körbe hajtani a Caboose-t.
Figyelem! A trükkbe való bejutást csak akkor kezd el próbálgatni, ha már a hajtást elsajátítottad!
Befejezés: Ugyanaz mint az elkezdés, csak fordítva. Hajtás közben vedd át a peget bal kézbe, majd fogd meg a jobbal a hátsó fékkart és azt behúzva fordítsd el a bicaj elejét. Ez sem megy majd elsőre, de kitartás...
endo
Menet közben dőlj előre és húzd be keményen az első féket. Ettől a bringa hátulja megemelkedik Ne dőlj nagyon előre és ne menj nagyon gyorsan, mert el fogsz esni.
180 endo
Gurulj lassan, fordítsd el a kormányt jobbra vagy balra egy kicsit, és csinálj egy endot. A lökd a tested oldalra, a megfelelő irányba és az első kereked használva tengelynek fordulj 180 fokot. Mielőtt landolsz, húzd be a hátsó féket.
hangothing
Mielőtt megtanulod a Hang Nothing -ot, elősször meg kell tanulnod a Hang-5-ot. A Hang Nothing egy Hang 5, azzal a különbséggel, hogy a bal lábad sincs a bal első kilépőn. Ehelyett az is a levegőben lóg miközben a kezedet a kormányon és a fenekedet az ülésen használod a súlyod megtartására.
Backwards Wheelie
Haladj lassan előre a hátsó kilépőkön állva.Csinálj egy Endo-t, így tudsz hátrafelé lendületet szerezni. Húzd be mindkét féket. Amint a hátsó rész elkezd emelkedni, tedd a jobb lábadat a hátsó kerékre. Ha leér a földre, rántsd fel az elejét. Ennek könnyen kell mennie, mivel be van húzva a a hátsó fék. Amikor az eleje olyan magasan van, hogy éppen nem dőlsz hátra, engedd ki a hátsó féket és kezd el hajtani a lábaddal a kereket, hogy elkezdj hátrafelé gurulni. A kormány mozgatásával tartsd meg az egyensúlyodat oldalirányban és a jobb lábad előre-hátra mozgatásával a haladási irányban. A trükk befejezéséhez tedd le az elejét a bringának. Miután az eleje leér a földre, mindkét féket húzd be, ugorj a pedálokra és haladj tovább.
Streamroller to Funky Chicken
A lényeg: A két trükk összekötése és a befejezés. ÖsszekötéCurb endo
Lassan közelíts meg egy járdaszegélyt. Abban a pillanatban, ahogyan az első kerék hozzáér a szegélyhez, nyomd előre a kormányt és emelkedj fel, hogy a bringa hátsó része tehermentesüljön. Dőlj előre, aztán vissza. Hogy könnyen tovább tudj tekerni, engedd egy kicsit hátrafelé gurulni a bringát, aztán húzd be a hátsó féket és már mehetsz is. A pedálokat tartsd szintben, miközben a trükköt csinálod (legyenek egymást mellett, egyik se legyen feljebb vagy lejjebb).
s
: Amikor streamrollert gurulsz(nem túl gyorsan, nagyjából egy gyalogos tempójában), kissé kanyarodj jobbra és lépj át jobb lábbal a kormányon a gumira. Ezzel egyidőben jobb kezeddel told ki egy kicsit balra és húzd magad felé a bicikli hátulját. Így máris Funky Chicken pozícióban találod magad, nincs is más dolgod, mint hajtani a kereket, ahogyan azt már bizonyára megtanultad. Az összekötéshez nem tanácsos féket használni, mert valószínűleg arconállás lesz belőle. Befejezés: Ennek az egyik legstílusosabb és egyben legegyszerűbb módja az, ha szépen visszamegyünk gurulásba és a streamroller befejezését használjuk fel. Tehát: a Funky Chickenre hajtasz egy utolsót, majd a jobb lábadat visszahúzod a kormány mellett, vigyázva arra, hogy ne essen le a hátsó kerék a talajra. A befejezés már biztosan megy: Jobb kézzel behúzod magad alá a biciklit.
Scuffing
Csak tedd az egyik lábad az első vagy a hátsó kerékre és mozgasd előre, vagy hátra. Egy könnyű trükk ezzel kapcsolatban az, ha 90 fokkal eltekered a kormány, a jobb, vagy a bal lábad ráteszed a megfelelő első pegre, majd a másik lábaddal pedig hátrafelé tekered a hátsó kereket. Így körben fogsz forogni, a hátsó kereked körül
Miami Hopper
1. változat: Közepes sebességgel gurulj, mindkét láb a megfelelő pedálon. Állítsd be a pedálokat vízszintes állapotra. A jobb kezeddel fogd meg az ülés hátulját a két lábad között, a másik kezedet tartsd a kormányon. Bal kézzel húzd be az első féket, dőlj előre, emeld a jobb kezeddel az ülést és fordítsd el a bal kezeddel a kormányt úgy, hogy a baloldali markolat az ülés orra előtt legyen. Így a Miami hopper poziciójába kerülsz, amit a legnehezebb megtartani az elején. Vigyázz mert ügyesen fenn lehet akadni az ülés alatt.
2. változat: Ugyanúgy kezdődik, mint az első, viszont az ülést már csak az emelés közben fogod meg jobb oldalról
Miami Hopper
Manual
1. változat: Közepes sebességgel gurulj, mindkét láb a megfelelő pedálon. Állítsd be a pedálokat vízszintes állapotra. A jobb
kezeddel fogd meg az ülés hátulját a két lábad között, a másik kezedet tartsd a kormányon. Bal kézzel húzd be az első féket, dőlj előre, emeld a jobb kezeddel az ülést és fordítsd el a bal kezeddel a kormányt úgy, hogy a baloldali markolat az ülés orra előtt legyen. Így a Miami hopper poziciójába kerülsz, amit a legnehezebb megtartani az elején. Vigyázz mert ügyesen fenn lehet akadni az ülés alatt.
2. változat: Ugyanúgy kezdődik, mint az első, viszont az ülést már csak az emelés közben fogod meg jobb
|